CargoNet, norweski przewoźnik kolejowy, zacznie korzystać z dwóch lokomotyw hybrydowych EuroDual do końca 2022.

cargo.png

Sześcioosiowe lokomotywy hybrydowe EuroDual wytwarzają moc do 2,8 megawatów przy zasilaniu olejem napędowym i 9 megawatów przy zasilaniu energią elektryczną. Wszystkie są wyposażone w najnowszą technologię ETCS (bazowy 3 poziom 2), wdrożoną również w norweskiej sieci kolejowej.

EuroDuals działają już na niemieckiej sieci kolejowej od kwietnia 2020 roku. Ich charakterystyka umożliwia eksploatację na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych. System dualny pozwala na skrócenie czasu przejazdu i przewóz cięższych ładunków. Oprócz nich ELP wprowadzi do obiegu nowszą wersję lokomotyw hybrydowych Euro9000 do końca 2022 roku.

50 procent cięższych pociągów

Technologie hybrydowe są synonimem ekologicznych rozwiązań i zmniejszonej emisji CO2. Cargo Net skorzysta na nowych lokomotywach, ponieważ zmniejszy się jego ślad węglowy. Jednak jeśli chodzi o działalność podstawową, norweski przewoźnik kolejowy również skorzysta na mocy trakcyjnej taboru. W szczególności CargoNet zwiększy masę eksploatowanych pociągów do 50 procent na zelektryfikowanych liniach dzięki wyposażeniu sześcioosiowemu.

„Z niecierpliwością czekamy na dostawę i użytkowanie EuroDual w Norwegii. Dzięki tym nowym i innowacyjnym sześcioosiowym lokomotywom hybrydowym możemy zaoferować naszym klientom cięższe pociągi i zaoferować im najnowsze standardy technologiczne i środowiskowe w logistyce kolejowej” – skomentował Erik Halland, dyrektor ds. taboru w CargoNet.

W lutym 2021 r. VTG Rail Logistics i jego spółka zależna Retrack wybrały również dwie lokomotywy EuroDual do swojej działalności. Dwie lokomotywy o nazwach „Lena” i „Nina” przeszły pomyślny okres próbny w pierwszym tygodniu lutego. Testy obejmowały odbiór statyczny i inspekcję oraz podróż.

Podobnie jak CargoNet, VTG skupiło się na korzyściach tonażowych, jakie lokomotywy hybrydowe oferują przy podejmowaniu decyzji o ich użyciu. W szczególności firma wspomniała, że ​​charakterystyka lokomotyw zwiększyłaby tonaż operacyjny Retrack na trasach europejskich nawet o 30 procent.

Przy transporcie kolejowym BusSped zdecydowanie woli wybierać rozwiązania ECO i SMART - Dodaje Marek Chyla prezes BusSped - najstarszej polskiej firmy spedycyjnej.

Previous
Previous

Chiny ze świetnym wzrostem handlowym

Next
Next

Z Chin do Norwegii nową trasą