Kolejna kolejowa usługa przewozowa między Finlandią a Chinami. Zatłoczona granica Polska-Białoruś.
cezary zieminski
Fińska firma logistyczna zamierza uczynić z Helsinek nową bramę na Nowym Jedwabnym Szlaku i jest na dobrej drodze, by to zrealizować. W tym roku uruchomiła połączenia z Suzhou, Jinan i Jiaozhou, a już obsługuje Chongqing i Hefei. Co więcej, z powodzeniem organizuje usługi zarówno w kierunku wschodnim, jak i zachodnim.
Nowe połączenie łączy się z innym znanym hubem w Chinach. Zhengzhou jest stolicą prowincji Henan w centralnej części Chin i głównym węzłem krajowej sieci transportowej, z kolejami łączącymi Zhengzhou z Europą. Pociąg Nurminen Logistics jest przystosowany do przewozu wszelkiego rodzaju towarów i przyjmuje zarówno pełne kontenery, jak i drobnicę. Kontenery chłodnicze umożliwiają również transport produktów o kontrolowanej temperaturze.
Firma dodatkowo wykorzystuje potencjał lokalizacji, wskazując na zatory na innych trasach. Tym samym wskazuje nie tylko na zatłoczoną granicę między Polską a Białorusią, a nawet enklawę Kaliningradu, ale także na zatłoczenie innych europejskich portów, takich jak Rotterdam i Hamburg. „Podczas największego sezonu sprzedaży w roku produkty są teraz transportowane pociągiem do portów fińskich”, zauważa firma. „Na linii między Finlandią a Moskwą rozstaw torów pozostaje taki sam i prawie nie ma zatorów”.